"TAVUK SUYU ÇORBA"...
Dün öğle saatleri, kardeşimle birer çorba içmek için orta alt sınıflara hitap eden bir lokantaya gittik.. Çünkü buralarda çorbalar lezzetli oluyor her nedense...
Öğle saati olduğu için memurlar, öğrenciler çok kalabalıktı, yer bulamadık..
Tam bu sırada dışarıya yönelirken 55-60 yaşlarında bir kadın lokantadan içeriye girip "tavuk suyu çorba"nın fiyatını sordu.
3.5 lira dedi aşçı,
Kadın geriye döndü... Çıktı ve gitti...
Biz yer bulamadığımız için daha sakin ve yine ucuz sayılabilecek başka bir lokantaya gittik. Tam oturduk çorbalarımızı içeceğiz, o kadın yine geldi ve yine "tavuk suyu çorba"nın fiyatını sordu;
Aynı şekilde "3.5 lira" cevabını aldı... Tekrar geriye döndü çıktı ve gitti...
Ağzımdaki lokma büyüdü, büyüdü ve boğazımda düğümlendi.
O an için duygularım aklımı kullanmama engel olduğu için söz konusu kadına çorba içme olanağını sağlama davranışını da gerçekleştiremedim.
Kısa bir müddet sonra arkasından seğirttim ama, kadın çok uzaklardaydı.
İçimde biraz utanç, biraz vicdan azabı, biraz öfke ve biraz şaşkınlıkla tekrar yerime oturdum... Çorba bana baktı ben ona... İçemedim, kalktım...
Lokantacı anlamış olacak ki; başını sallayarak, "vaziyet çok kötü" dedi...
On yıllardır bu ülkeyi yönetenler, bu ülkenin halkına canı çektiği zaman fiyatı 3.5 lira olan bir kap "tavuk suyu çorba" içme olanağı sağlayamamışlarsa,
Alsınlar başlarına çalsınlar duble yollarını,
Döviz rezervlerini,
Son model arabalarını,
Koca koca binalarını,
İhracatlarını, ithalatlarını,
Büyüme hızlarını ve daha bilmem nelerini alsınlar ceplerine soksunlar.
Utanmaz insanlar...


0 Yorum:
Yorum Gönder
Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]
<< Ana Sayfa