TARIM / HASAT



Hasat zamanları kimileri için romantik bir hazan mevsimidir.

Oysa çalışan için her mevsim emeğin işgücüne dönüşmüş halinin karşılığıdır hasat.

Tarım dünyanın en kadim, en ulvi ve en değerli üretim alanıdır.

Tarım demek illa ki tarım toplumu olmak demek değildir. Tarım ülkesi olmak demektir.

Tarım insanı olmak demek, öldürmeden, can yakmadan, yok etmeden üretmek demektir.

Tarım ülkesi olmak ise dünyayı kirletmeden yaşamayı öğrenmek demektir.
Sanayi ve endüstri fetişizminin kirlettiği dünyada ve toplumsal yapıda tarım, insanoğlunun doğayla işbirliği yaptığı ya da yapabildiği tek alandır.

Tarım ve doğaya uygun tarım sanayi insan ve doğa ile barışık yaşayabilmesinin yegane üretim ve tüketim ekonomisi modelidir.

Tarımı ve özellikle güvenli tarımı yeniden keşfetmeden ve onu egemen kılmadan insanoğlu pisliklerden, hastalıklardan ve yalnızlıklardankurtulamayacaktır.

Tarım insan, toprak, hayvan, bitki demektir.
Tarım olmadan hayat olmaz.
Hayatın bu kadar zorlaşması tarımın kapitalizme teslim oluşu ile ilgilidir.

Kapitalist üretim ve bölüşümün el attığı her şey kirlenir, bozulur ve vahşileşir.
Tarımı vahşileştiren de kapitalist üretim ve tüketim tarzıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pervasızlık

Doğru Bildiğimiz Yanlış, Asıl Doğru Olan ve Bu Neyi Değiştirir?

MEKAN GEOMETRİSİ...